Nakon što je u Kantonu Sarajevo tokom kontrola saobraćaja čak 336 od 356 vozača odbilo testiranje na prisustvo droga, Ministarstvo unutrašnjih poslova KS održalo je hitan sastanak sa zakonodavcima. Rezultat su najave zakonskih izmjena koje će predvidjeti strože kazne, evidentiranje prekršilaca i mogućnost zadržavanja vozača u službenim prostorijama.
Zabrinjavajući podaci iz saobraćajnih kontrola koje je provela policija
Kantona Sarajevo pokazuju da je od 356 kontrolisanih vozača za koje je
postojala sumnja da upravljaju vozilima pod uticajem droga, njih čak 336 odbilo
testiranje. Uprkos kaznama koje trenutno iznose između 400 i 1.000 KM, vozači
očito radije biraju novčanu sankciju nego evidentiranje prekršaja.
Tim povodom, u prostorijama MUP-a KS danas je održan hitan sastanak na
inicijativu ministra unutrašnjih poslova Admir Katice, a prisustvovali su i
zastupnik u Parlamentu BiH Saša Magazinović, predsjedavajući Skupštine KS
Elvedin Okerić, te zastupnici Rusmir Pobrić i Davor Čičić.
Nova rješenja i izmjene zakona
Na sastanku je zaključeno da je potrebno hitno mijenjati zakon, kako bi
se: predvidjela maksimalna novčana kazna od 1.000 KM za odbijanje testiranja, omogućilo zadržavanje vozača u službenim prostorijama MUP-a, evidentirali svi slučajevi odbijanja testiranja, te prenijeli troškovi testiranja (60 KM po testu) na osobe koje se
testiraju, kao što je već slučaj sa alkotestiranjem.
Vozači ne žele trag u dosjeu
Nezvanično se saznaje da vozači odbijaju testiranje kako bi izbjegli unos
prekršaja u dosije. U tom slučaju, pristaju na fiksnu kaznu – u većini
slučajeva minimalnih 400 KM – i dvomjesečnu zabranu upravljanja vozilom, uz
izricanje dva kaznena boda. Međutim, ovakve sankcije nisu dovoljan odvraćajući
mehanizam.
- Podaci koje smo dobili nakon uvođenja testiranja vozača na droge, bili
su alarm za hitno djelovanje. Mi u MUP-u KS već dugo tražimo pooštravanje
sankcija koje će imati stvarni efekat i bolju podršku za rad policije. Današnji
sastanak bio je izuzetno konkretan i vjerujem da smo došli do rješenja koja će
uskoro biti pretočena u zakonske izmjene - izjavio je ministar Katica.
Zajednička inicijativa zakonodavne i izvršne vlasti
Zastupnik Saša Magazinović istakao je da su dosadašnje kazne nedovoljno
efikasne te da se zakonski tekst o "bahatoj vožnji" trenutno nalazi u
fazi dorade.
- Zakon smo povukli iz Doma naroda BiH da bismo ga dopunili konkretnim
rješenjima – uključujući i sankcionisanje odbijanja testiranja na droge. U
dogovoru s MUP-om KS predložit ćemo maksimalnu kaznu i opciju zadržavanja
vozača kada postoji sumnja da vozi pod dejstvom droge. Broj odbijenih
testiranja jasno pokazuje da ovdje ne možemo čekati - izjavio je Magazinović.
Troškove testiranja – plaća vozač
Na sastanku se razgovaralo i o finansijskom aspektu testiranja. Jedan
test na drogu košta oko 60 KM, što trenutno pokriva budžet policije. Predložena
zakonska rješenja uključuju i obavezu da vozači snose troškove vlastitog
testiranja – jednako kao u slučajevima testiranja na alkohol.
Podrška sa svih nivoa
Predsjedavajući Skupštine KS Elvedin Okerić izrazio je punu podršku
mjerama koje predviđaju strože sankcionisanje i uključenje viših nivoa vlasti.
- Ovo je pitanje zaštite života svih građana i ne smije biti politički
neutralno. Saradnja sa kolegama iz Parlamenta BiH i MUP-om KS daje rezultat
koji će uskoro osjetiti svi učesnici u saobraćaju - rekao je Okerić.
Alarmantni podaci pokrenuli su konkretne korake ka izmjenama Zakona o osnovama
sigurnosti saobraćaja u BiH. Ukoliko zakon bude usvojen, vozači koji odbiju
testiranje na drogu suočiće se s maksimalnim kaznama, evidencijom u prekršajni
dosje, zadržavanjem u prostorijama MUP-a i obavezom plaćanja testa. Sve s
ciljem veće sigurnosti na cestama i zaštite života.