open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Kadija te tuži, kadija ti sudi
Banke u FBiH naplaćuju sve: Plaćaš vođenje računa? Nema veze, plati i provjeru stanja računa
Nova praksa banaka u FBiH, naplata osnovnih usluga postaje standard
AUTOR: M. L. D.
17.08.2025. u 20:55
get url
text
Banke
Banke
FOTO: Ilustracija
Korisnici bankarskih usluga u Federaciji BiH nerijetko se žale da plaćaju duplo usluge banaka.
Naime, posljednjih mjeseci većina banaka u FBiH su svojim korisnicima počele naplaćivati provjeru stanja na njihovim račinima za koje održavanje uredno plaćaju na mjesečnom nivou. 
I tu nije kraj, veliki broj banaka u FBiH naplaćuje i ako im tražite da vam isprintaju uputu za uplate na vaš račun, najčešće prilikom zaposlenja kada vam firma traži broj računa na koji će uplaćivati vašu plaću.
Ovu uslugu pojedine banke u Federaciji FBiH naplaćuju po pet i deset KM.
Ako zatražite potvrdu o solventnosti, što vrlo često same banke traže ako želite kredit, a to mogu provjeriti jednim klikom, platit ćete 15 KM. 
Odlučite li, pak, da podignete kredit u nekoj od banaka prilikom njegove realizacije u 95 posto slučajeva plaćate osiguranje, ali to nije dovoljno, pored osiguranja jedan broj banaka u FBiH naplaćuje vam jednu ratu više, odmah, kako bi i ona bila mjera osiguranja.

Sve po zakonu

Faktoru se javila i korisnica usluga ASA banke u Sarajevu. Ona je našem portalu ispričala da je u ovoj banci podigla kredit, platila osiguranje 700 KM, ali i još jednu ratu više.
Kada je bankarsku službenicu upitala zašto pored osiguranja plaća još i ratu, ona joj je objasnila kako je to mjera osiguranja i kako će joj taj novac biti vraćen kada otplati kredit.
Odgovore je Faktor na sve ovo potražio u Agenciji za bankarstvo Federacije BiH, a iz ove institucije su nam odgovorili stručnim riječnikom pozivajući se na Zakon.
Kazali su da zakonski okvir u Federaciji BiH izdvojenim propisom uređuje prava korisnika finansijskih usloga koje pružaju davatelji finansijskih usluga.
U odgovoru ističu da je Zakonom propisano da davatelji finansijskih usluga (banke) moraju korisnika obavijestiti o uvijetima i svim bitnim karakteristikama usluge koju nude u obliku standardnog informacijskog lista na reprezentativnom primjeru usluge, te da sve druge naknade i troškove koje proizlaze iz ugovora.
Prevedeno na jednostavan i razumljiv jezik,  banke u Federaciji BiH rade po zakonu i "pljačkaju" po zakonu, jer su Faktoru u Agenciji za bankarstvo FBiH objasnili da banke imaju puno troškova, da je održavanje bankomata skupo, da se papir koji korisnik usluga isprinta prilikom  traženja stanja računa, nabavlja posebno.
U odgovoru na pitanje Faktora zbog čega banke naplaćuju dodatno usluge, kad već korisnici plaćaju vođenje računa, iz Agencije za bankarstvo FBiH ističu da njihovi stavovi po pitanju formiranja tarifa naknada za bankarske usluge su primjena principa opravdanosti, jednostavnosti i transparentnosti, uvažavajući naglašene potrebe financijske inkluzije i prilagođavanje stvarnim mogućnostima i potrebama korisnika financijskih usluga.
- Banke samostalno formiraju visinu naknada na tržištu, te u tom kontekstu detaljnije informacije o vrstama i visini naknada možete dobiti putem javno objavljenih tarifa naknada banaka za usluge u poslovanju s fizičkim osobama (na web stranicama banaka) ili u direktnoj komunikaciji s bankama - objašnjavaju.

Svi naplaćuju, pa i bankari

Da i ovo pojednostavimo, kako nam je rečeno u Agenciji, "svi naplaćuju svoje usluge, pa tako i bankari". 
Na naš upit ko su ti svi,  odgovoreno nam je da pošta naplaćuje usluge, da plaćamo i takse, pa da je logično da  plaćamo usluge i onog šalterskog radnka u banci koji "svoje vrijeme troši da nama pomogne".
Što se tiče pitanja Faktora zašto banke naplaćuju pored osiguranja i jednu ratu unaprijed prilikom  odobrenja kredita klijentima, iz Agencije smo dobili odgovor da firme obično kasne kada su u pitanju administrativne zabrane, te da sistem u banci registruje  i jedan dan kašnjenja, te da se zbog toga naplaćuje ta jedna dodatna rata.
Iz odgovora koje smo dobili da se zaključiti da se u ovoj zemlji štite svi, bankari, trgovci, poduzetnici, samo građani, korisnici ne, mada iz Agencije za bankarstvo u FBiH naglašavaju da građani pri ovoj agenciji imaju instituciju ombdusmena kojoj se mogu obratiti.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.