Prva transverzala za kojom u glavnom
gradu Bosne i Hercegovine postoji potreba još od 1978. godine, a koja je planirana Urbanističkim
planom iz 1985. godine, jedan je od najznačajnijih projekata u Kantonu Sarajevo. To su skoro
sve vlade unazad dvadeset i više godina ponavljale i svaka je obećavala brzi
završetak.
Prije pet godina, tačnije u oktobru 2020., to je najavio i tadašnji
premijer KS Mario Nenadić, objašnjavajući da će se prvo raditi dionica između
raskrsnica ulice Halida Kajtaza sa Kranjčevićevom ulicom i sa Tešanjskom ulicom.
v2-intext-01
Nenadić je vrlo brzo otišao, a na njegovo mjesto je došao Edin Forto, pa je i
ovoj Vladi prioritet opet bila Prva transverzala. Doduše kratko vrijeme,
jer su radovi ubrzo stali.
Aktuelni premijer Nihad Uk je za gradnju ove
transverzale u budžetu za 2025. od 1,88 milijardi planirao "ogromnih" 100 KM. Zašto toliko sredstava, nije obrazložio.
v2-out-of-page
Njegov koalicioni partner, predsjedavajući Skupštine KS Elvedin Okerić brani
ovu stavku objašnjavajući da se sredstva za Prvu transverzalu nalaze u
kreditnim zaduženjima Kantona Sarajevo. Kolikim nije rekao.
- I ta stavka od stotinu KM
također je stavka samo da bi omogućilo Vladi Kantona Sarajevo kada se odluči i
napravi procjenu da treba da na tom dijelu formalno-pravno provede proceduru i krene
u realizaciju - ističe Okerić.
Ministar saobraćaja KS
Adnan Šteta kaže da je 2020. godine potpisan ugovor sa
firmom Euro-Asfalt od 23 miliona KM za izgradnju prve dionice – od
Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begić. Iako su mašine tada izašle na teren,
radovi su ubrzo obustavljeni zbog problema s imovinsko-pravnim odnosima.
- Ni
danas nema građevinske dozvole. Ono što možemo to i radimo, a to je dio od Šipa
do Hotonja - precizirao je Šteta i dodao da je u januaru ove godine probijen tunel Kobilja Glava te da su stvoreni uvjeti za izgradnju ceste od tunela do Hotonja.