Ministar komunikacija i prometa
Bosne i Hercegovine Edin Forto izjavio je da su ministri iz reda srpskog naroda u Vijeću ministara BiH odbili podržati odluku o formiranju interdisciplinarnog odbora za olakšice u transportu.
Forto je nakon sjednice Vijeća ministara BiH kazao da je taj prijedlog odluke pokrenuo još prije intenziviranja razgovora sa dijelom predstavnika transportnih kompanija u BiH.
Imajući u vidu raznolikost njihovih zahtjeva i činjenice da se za neke zahtjeve trebaju obratiti Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, za neke Upravi za indirektno oporezivanje, Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH te entitetskim vladama, Forto je smatrao da bi bilo efikasnije organizirati jedan odbor, koji bi predvodio on, dok bi njegovi zamjenici bili ministri entitetskih vlada iz oblasti transporta.
- To nije dobilo podršku i meni je žao zbog toga. I dalje ću činiti sve što je u mojoj moći da pomognem ovom sektoru. Ovo je jedan od najzdravijih sektora u bosanskohercegovačkoj privredi. Oni su konkurentni na evropskom tržištu uprkos ograničenjima koje imaju, jer BiH nije članica Evropske unije – kazao je.
Obaranje bez ikakvog obrazloženja
Forto je također kazao da se nastavlja jedna čudna i suluda politika iz Banje Luke gdje bez ikakvog obrazloženja nije usvojen Nacrt osnova za vođenje pregovora radi zaključivanja Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske u vezi sa pružanjem usluga u zračnom prometu.
- To je tehnička stvar koja nam omogućuje da imamo pravni okvir kako bismo sarađivali sa Ujedinjenim Kraljevstvom kao i sa svim drugim državama s kojima imamo potpisane međunarodne sporazume. Nakon Brexita, pojavila se potreba da imamo bilateralni sporazum, s njima u sporazumu nema ništa drugačije od onoga što imamo sa drugim zemljama Evropske unije i oni su bez ikakvog obrazloženja ovo oborili – kazao je.
Na pitanje da prokomentira najavu protesta prijevoznika 1. septembra, Forto je kazao da podržava njihovu borbu i činjenicu da su nezadovoljni.
- Nagomilanih 20 godina nemara u ovom sektoru se ne može preko noći riješiti. Veliki dio zahtjeva je van ovog resora. Ako tražite povrat akciza, to ne mogu dobiti u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, već trebaju razgovarati sa Ministarstvom trgovine, Upravom za indirektno oporezivanje i sa finansijama. Ja sam pokušao da objedinim sve njihove zahtjeve na jedno mjesto kako bi protok informacija i zahtjeva bio brži i efikasniji, ali oni se nisu složili s tim – kazao je.
Forto tvrdi da dio prijevoznika smatra da je odbor neka vrsta birokratizacije njihovih zahtjeva, što nije istina.
- Ovaj odbor je mogao pomoći. Još bih samo rekao da sam onako blago iznenađen, ali ne toliko, da je potpuno usaglašena poruka koju smo čuli od zadnjeg saopćenja Konzorcija Logistika BiH i ministara Staše Košarca i Srđana Amidžića koji su srušili ovu inicijativu – kazao je.
Dobar dio zahtjeva i na drugoj adresi
Forto je istakao da je uvijek podržavao proteste, ali da bi razmislio da li će protestima blokirati sami sebe i da li će dobiti ono što traže, jer dobar dio zahtjeva je i na drugoj adresi, a dobar dio zahtjeva je i u Briselu.
Dodao je da u svakom slučaju podržava prijevoznike koji skreću pažnju na svoju problematiku te pojasnio da se njihovi zahtjevi tiču dva pravilnika, o licenciranju i registraciji vozila te da su u skladu sa intenzivnim dijalogom kojeg su vodili ove godine, pokrenuli izmjene oba pravilnika koji su u finalnoj fazi prije usvajanja.
- E-konsultacije su zakonska obaveza prije donošenja podzakonskih akata. Znači, ja sam uradio zakonsku obavezu da pokrenem e-konsultacije za ove pravilnike prije njihove objave i oni su reagovali na to da sam ja to izmislio e-konsultacije. Nisam ništa izmislio, radim u skladu sa zakonom i radim u skladu sa njihovim zahtjevima – zaključio je Forto.