Ako je suditi prema pozivima građana Kantona Sarajevo, i u 2025. godini pacijenti će se suočavati sa istim problemima prilikom dobijanja zdravstvene usluge u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.
Nakon novogodišnjih praznika redakciju Faktor pozvalo je nekoliko sugrađana žaleći se da im se po cijele dane niko ne javlja na telefone u ambulantama i call centru.
v2-intext-01
- U petak (3. januar) nakon novogodišnjih praznika cijeli dan sam zvala ambulantu Podhrastovi kako bih se naručila na pregled. Starija sam osoba, imam hronične bolesti, a na sve to sam još dobila neki respiratorni virus. Kašljem i imam visoku temperaturu, ali od petka se u toj ambulanti, kad god sam nazvala, a više puta sam okrenula broj, niko nikada nije javio. Može se desiti da se ne javite jednom, dva ili tri puta, ali na deset poziva da se ne javite, a radite u zdravstvenoj ustanovi i znate da vas pacijenti zovu, to ne mogu nikako shvatiti. I nije ovo prvi put, i ranije se isto dešavalo - ispričala je S. M. (ime i prezime poznato redakciji).
I tokom jučerašnjeg dana (6. januar) obratilo nam se nekoliko sugrađana koji su se žalili na rad call centra.
v2-out-of-page
Između ostalog, naveli su da satima zovu, ali se niko ne javlja na telefone, što je ustvari stara boljka call centra, s obzirom na to da su se pacijenti i u prethodnim mjesecima suočavali sa istim problemom.
U JU Dom zdravlja KS kažu kako su prethodnih sedam dana imali problem sa alarmnim sistemom u ambulanti Podhrastovi te da je to razlog zašto telefonske linije ne rade.
- Obavijestili smo agenciju koja je zadužena za "pokrivanje" ambulante u smislu alarma i zaštite i očekujemo da izađu na teren i riješe problem - kaže Arman Šarkić, glasnogovornik JU Dom zdravlja KS.
Call centar radi, ali je, prema riječima Šarkića, problem nedovoljan broj operatera.
- Broj operatera koji rade jednostavno ne može amortizovati ogroman broj telefonskih poziva. Povećan je broj ljudi koji zovu nakon novogodišnjih praznika, što smo i očekivali jer je srijeda bila neradna, a u četvrtak su radile dežurne ekipe. U petak smo zabilježili više od 30 poziva na čekanju jer se u call centru bilježi svaki odgovoreni, ali i neodgovoreni poziv - navodi Šarkić.
Iz JU Dom zdravlja KS savjetuju građane da u hitnim slučajevima ne zovu call centar nego odmah dođu u dom zdravlja kojem pripadaju gdje će dobiti adekvatnu zdravstvenu uslugu.
- Razmijemo da je svako sebi najbitniji, ali treba znati da stepen hitnosti ipak procjenjuje ljekar. Prema našim informacijama, najveći pritisak na call centar vršili su pacijenti zbog zakazivanja kontrolnih, ali i pregleda uzrokovanih respiratornim infekcijama, a onda i zbog generiranja terapije. Što se tiče hroničnih bolesnika, oni moraju u saradnji sa svojim ljekarom uvijek na vrijeme planirati ordiniranje terapije, a to je od pet do sedam dana prije nego što potroše lijekove koje već uzimaju - kazao je Šarkić.