Blokade prijevoznika koje su počele danas će biti okončane nakon što je postignut dogovor sa vlastima.
Nakon odluke o prekidu blokada, Velibor Peulić, predstavnik Konzorcija Logistika BiH koji je organizator protesta i blokada saobraćaja širom Bosne i Hercegovine, izrazio je zadovoljstvo.
- Poštovani prijatelji, sa zadovoljstvom i ponosom,
zahvalnošću prema svakom partneru, pokazali smo jedinstvo, snagu, odlučnost.
Naši svi zahtjevi su ispunjeni. Jedinstvena odluka predsjedništva plenuma je da
se uspostavljaju lanci snabdijevanja. Uspjeli smo. Krvotok bosanskohercegovačke
privrede je u punom kapacitetu - rekao je Peulić u obraćanju novinarima i dodao:
- Zahvaljujemo se svim građanima na strpljenju i podršci.
Naša snaga je svaki pojedinac. Nastavljamo sa lancima snabdijevanja na dobrobit
svih građana Bosne i Hercegovine.
Kako saznajemo, kamioni se pomjeraju sa
mjesta u Trebinju, Vitezu, Sarajevu, Doboju i na drugim lokacijama.
Prijevoznici su tražili smanjenje akciza na
gorivo i cestarina za kamione za 50 posto, naglašavajući da je takva praksa
prisutna u Crnoj Gori i Sloveniji, čije brojne kompanije voze robu za Bosnu i
Hercegovinu.
Osim toga, zahtijevali su izmjene državnog pravilnika
koji donosi Ministarstvo prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine, prema kojem se obuka
vozača trenutno vrši u centrima izvrsnosti i košta 1.400 maraka (otprilike 750 eura)
po vozaču.
Prema riječima Peulića, prijevoznici traže i da
se obuka obavlja u transportnim kompanijama, što je praksa u Sloveniji i drugim
državama Evropske unije.
Problem, dodaje, predstavlja i činjenica da BiH ne priznaje
dokumente koji potvrđuju da je vozač iz naše zemlje prošao takvu obuku u
inostranstvu.
Dodatno, u BiH mladi vozač koji sa 18 godina položi
vozačku dozvolu za kamion mora čekati tri godine da bi počeo raditi, dok u
Njemačkoj odmah može voziti pod nadzorom.