open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
v2-billboard-01
Korist ili zloupotreba
Pitali smo pedagoginju i profesoricu: Treba li zabraniti mobitele na nastavi?
Gledaju videa, recimo na TikToku, oponašaju sve živo što vide na tim snimcima. Koriste ChatGPT u svrhu prepisivanja, odgovora, pisanja sastava
AUTOR: Aida Tukar
12.10.2025. u 14:56
get url
text
Katolički školski centar "Sv. Pavao" Zenica, pri kojem djeluju Osnovna škola i Gimnazija, uveo je zabranu korištenja mobitela, pametnih satova i svih drugih uređaja za komunikaciju.
Zabrana se odnosi na učenike i radnike s ciljem zaštite zdravlja, poboljšanja socijalnih vještina, bolje komunikacije, odgojnog i preventivnog djelovanja.
v2-intext-01
Radnici imaju prostor gdje mogu koristiti mobitele te imati komunikaciju s roditeljima i po potrebi ostalu poslovnu komunikaciju.
Mobitel učenicima ometa koncentraciju
v2-out-of-page
Učenicima je dozvoljeno korištenje u hitnim slučajevima i kao nastavno sredstvo kada nastavnik odobri.
Kako su rekli, zabrana nije uvedena kao mjera i način kažnjavanja nego poticanja na druženje i komunikaciju među učenicima i radnicima, naveli su iz škole.

Nema tu ništa strašno

O ovoj temi razgovarali smo sa pedagoginjom Prve gimnazije u Zenici Edinom Kos-Burić.
Prema njenom mišljenju, učenicima ne treba zabraniti da donose mobitele u školu, ali na nastavi, u učionici svakako treba.
- Moje mišljenje je da svaki učenik treba ostaviti svoj mobitel u neki predviđeni prostor u učionici dok traje čas, te da ga koriste na času ukoliko to nastavna jedinica zahtijeva.
Sada je takav nastavni proces da učenici često koriste mobitele u nastavne svrhe. Ukoliko nastavna jedinica i predmet to ne zahtijeva, što se mene tiče, mobiteli neka stoje na katedri profesora.
Po izlaska iz učionice, nakon završetka časa, uzimaju svoj mobitel. Naravno, tokom velikog i malog odmora, mogu obaviti privatne pozive. To bi bilo idealno rješenje  – kaže pedagoginja.
Pitali smo je koje su negativne posljedice korištenja mobitela konkretno na nastavi.
- Ometa im koncentraciju. Po pravilu, korištenje mobitela tokom nastave i jeste zabranjeno.  Ako dijete tipka na času ili skrola društvene mreže, mi imamo pravo da to spriječimo. To su naša pravila i imamo tu odluku Nastavničkog vijeća.
Edina Kos-Burić
FOTO: FB/Edina Kos-Burić
Što se tiče prepisavanja putem mobitela, korištenja ChatGPT-ja, slikanja i snimanje djece, pa i profesora, to je već stvar odgoja. Nekom djetetu i da date mobitel u ruke i ChatGPT da prepisuje, on to neće uraditi niti zloupotrijebiti. A kamoli da snima nekog.
Drugom djetetu, ako se ukaže prilika i jednu minutu, ono će to uraditi. Sve je individualno. Ne bih generelizirala. Ako neko snima svog školskog kolegu u nekoj ružnoj situaciji, to je već za razgovor sa psiholozima – kaže naša sagovornica.
Ništa nije strašno ako se djeci oduzme telefon tokom nastave jer u slučaju da se, ne daj Bože, nešto desi, škola je ta koja obavještava roditelje.
- U slučaju da se dijete povrijedi, recimo na tjelesnom, ako se ne osjeća dobro, nastavno osoblje o tome obavještava roditelje sa službenog školskog telefona. Kad se djetetu nešto desi, mi smo svi u pogonu i mobitel ne treba – zaključuje za Faktor pedagoginja Prve gimnazije u Zenici Edina Kos-Burić.
Razgovarali smo i sa profesoricom engleskog jezika u ovoj školi Erminom Švrakom, koja kaže da itekako podržava odluku da učenici ne koriste mobitele na nastavi.
- Meni je zaista bilo drago kada sam pročitala tu vijest da je neko konačno počeo da priča o tome. Zaista mislim da telefoni djeci u školi donose više štete nego koristi. Vrlo malo se koriste u neke edukativne svrhe.
Moje iskustvo je da većinu vremena dječaci jako puno igraju igrice, teško im je privući pažnju i odvojiti ih od telefona. Često ih i na časovima koriste, pa ih se mora nekoliko puta opominjati da ostave telefone, što dovodi do drugih komplikacija i gubljenja vremena na te stvari, umjesto na gradivo.
Ermina Švraka
FOTO: FB/Ermina Švraka
Onda znaju reći "pa nisam samo ja, i on je, zašto on može, a ja ne mogu", što dovodi do rasprava i svađa. S druge strane, gledaju videe, recimo na TikToku, oponašaju sve živo što vide na tim snimcima.
Koriste ChatGPT u svrhu prepisivanja, odgovora, pisanja sastava. Teško je tome stati ukraj. Vrlo malo koriste svoju glavu da razmišljaju o stvarima o kojima bi trebalo da razmišljaju.
Zaista mislim da je to dobra odluka i da bi trebalo u školama ograničiti korištenje mobitela, možda ne zabraniti, ali ograničiti svakako. Nadam se da će se druge škole voditi ovim primjerom – zaključuje za Faktor profesorica Ermina Švraka.
comment
prikaži komentare (0)
v2-intext-02
POVEZANO
v2-billboard-02
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.