Katolički
školski centar "Sv. Pavao" Zenica, pri kojem djeluju Osnovna škola i Gimnazija,
uveo je zabranu korištenja mobitela,
pametnih satova i svih drugih uređaja za komunikaciju.
Zabrana se
odnosi na učenike i radnike s ciljem zaštite zdravlja, poboljšanja
socijalnih vještina, bolje komunikacije, odgojnog i preventivnog djelovanja.
v2-intext-01
Radnici imaju prostor gdje mogu koristiti mobitele te imati komunikaciju s roditeljima
i po potrebi ostalu poslovnu komunikaciju.

Mobitel učenicima ometa koncentraciju
v2-out-of-page
Učenicima je
dozvoljeno korištenje u hitnim slučajevima i kao nastavno sredstvo kada
nastavnik odobri.
Kako su
rekli, zabrana nije uvedena kao mjera i način kažnjavanja nego poticanja na
druženje i komunikaciju među učenicima i radnicima, naveli su iz škole.
Nema tu ništa strašno
O ovoj temi
razgovarali smo sa pedagoginjom Prve gimnazije u Zenici Edinom Kos-Burić.
Prema njenom
mišljenju, učenicima ne treba zabraniti da donose mobitele u školu, ali na
nastavi, u učionici svakako treba.
- Moje
mišljenje je da svaki učenik treba ostaviti svoj mobitel u neki predviđeni prostor
u učionici dok traje čas, te da ga koriste na času ukoliko to nastavna jedinica
zahtijeva.
Sada je takav nastavni proces da učenici često koriste mobitele u
nastavne svrhe. Ukoliko nastavna jedinica i predmet to ne zahtijeva, što se
mene tiče, mobiteli neka stoje na katedri profesora.
Po izlaska iz učionice,
nakon završetka časa, uzimaju svoj mobitel. Naravno, tokom velikog i malog
odmora, mogu obaviti privatne pozive. To bi bilo idealno rješenje – kaže pedagoginja.
Pitali smo je koje su negativne posljedice korištenja mobitela konkretno na nastavi.
- Ometa
im koncentraciju. Po pravilu, korištenje mobitela tokom nastave i jeste
zabranjeno. Ako dijete tipka na času ili
skrola društvene mreže, mi imamo pravo da to spriječimo. To su naša pravila i
imamo tu odluku Nastavničkog vijeća.

Edina Kos-Burić
FOTO: FB/Edina Kos-Burić
Što se tiče prepisavanja putem mobitela,
korištenja ChatGPT-ja, slikanja i snimanje djece, pa i profesora, to je već
stvar odgoja. Nekom djetetu i da date mobitel u ruke i ChatGPT da prepisuje, on
to neće uraditi niti zloupotrijebiti. A
kamoli da snima nekog.
Drugom djetetu, ako se ukaže prilika i jednu minutu, ono
će to uraditi. Sve je individualno. Ne bih generelizirala. Ako neko snima svog
školskog kolegu u nekoj ružnoj situaciji, to je već za razgovor sa psiholozima – kaže naša sagovornica.
Ništa nije
strašno ako se djeci oduzme telefon tokom nastave jer u slučaju da se, ne
daj Bože, nešto desi, škola je ta koja obavještava roditelje.
- U
slučaju da se dijete povrijedi, recimo na tjelesnom, ako se ne osjeća dobro,
nastavno osoblje o tome obavještava roditelje sa službenog školskog telefona.
Kad se djetetu nešto desi, mi smo svi u pogonu i mobitel ne treba – zaključuje
za Faktor pedagoginja Prve gimnazije u Zenici Edina Kos-Burić.
Razgovarali
smo i sa profesoricom engleskog jezika u ovoj školi Erminom Švrakom, koja kaže da itekako podržava odluku da učenici ne koriste mobitele na nastavi.
- Meni
je zaista bilo drago kada sam pročitala tu vijest da je neko konačno počeo da priča
o tome. Zaista mislim da telefoni djeci u školi donose više štete nego koristi.
Vrlo malo se koriste u neke edukativne svrhe.
Moje iskustvo je da većinu vremena dječaci jako puno igraju igrice, teško im je privući pažnju i odvojiti ih od
telefona. Često ih i na časovima koriste, pa ih se mora nekoliko puta
opominjati da ostave telefone, što dovodi do drugih komplikacija i gubljenja
vremena na te stvari, umjesto na gradivo.

Ermina Švraka
FOTO: FB/Ermina Švraka
Onda znaju reći "pa nisam samo ja, i
on je, zašto on može, a ja ne mogu", što dovodi do rasprava i svađa. S druge
strane, gledaju videe, recimo na TikToku, oponašaju sve živo što vide na tim
snimcima.
Koriste ChatGPT u svrhu prepisivanja, odgovora,
pisanja sastava. Teško je tome stati ukraj. Vrlo malo koriste svoju glavu da
razmišljaju o stvarima o kojima bi trebalo da razmišljaju.
Zaista mislim da
je to dobra odluka i da bi trebalo u školama ograničiti korištenje mobitela,
možda ne zabraniti, ali ograničiti svakako. Nadam se da će se druge škole voditi ovim primjerom – zaključuje
za Faktor profesorica Ermina Švraka.