U povodu 5. oktobra, Međunarodnog dana učitelja, Sindikat srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja i kulture
Bosne i Hercegovine – SSVOONKBiH, Kantonalni odbor Kantona Sarajevo, organizuje šetnju Vilsonovim šetalištem, od Treće gimnazije do platoa kod Zemaljskog muzeja, pod sloganom – "Šetnja za bolje obrazovanje".
- U posljednjih nekoliko godina u Kantonu Sarajevo, potezima nadležnog Ministarstva odgoja i obrazovanja, desile su se brojne promjene u obrazovnom sistemu koje su u znatnoj mjeri, prema mišljenju Sindikata, derogirale obrazovni sistem. Želimo vjerovati da je nadležno Ministarstvo imalo najbolje namjere u reformskim procesima koje je provodilo (i još provodi), ali su načini kako je to rađeno, kao i efekti u mnogim segmentima značajno ili umanjili kvalitet obrazovanja ili nisu dale očekivane rezultate.
v2-intext-01
Javnost je više puta, godinama, svjedočila pokušajima Sindikata, ali i šire društvene zajednice, da konstruktivnim prijedlozima i sugestijama te pokušajima dijaloga sa odgovornim osobama u Vladi Kantona Sarajevo i nadležnom Ministarsvu, pomogne i utječe na to da reforma(e) ide u pravom smjeru i da njeni efekti budu kvalitativno mjerljivi i bolji u odnosu na period prije primjene reforme. Na žalost svih nas, prevashodno učenika i njihovih roditelja, ali i nastavnika i cjelokupne zajednice – nadležni su ignorisali riječ struke i provodili reformu(e) onako kako to vidimo danas - istakli su iz Sindikata.
Obesmišljena suština reforme
v2-out-of-page
U ovom trenutku, kako dodaju, i dalje svjedočimo brojnim problemima koje su novi Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama i njegovi prateći podzakonski akti i pravilnici donijeli.
- Pitamo, da li je novi Zakon donio smanjenje nasilja u školama? Nije! Da li je sigurnost u školama bolja? Nije! Da li je dugo najavljivana i skoro deset godina pripremana kurikularna reforma dala efekte koji su tako pompezno najavljivani? Nije i neće, jer je način na koji je provedena potpuno obesmislio samu suštinu ove reforme!
Ovdje bi bilo zanimljivo pitati Ministarstvo koliko je to sve koštalo i ko je to platio? Čemu služi tolika birokratizacija obrazovanja? Nije li možda svemu cilj da, u nekom užem stručnom nadzoru koje provodi Institut, u svakom trenutku nastavniku mogu reći: "Nedostaje ti jedan papir?!" Čemu takva potreba za prenormiranjem, pritiskom i stresom koje takve radnje proizvode u školama?
Pitamo se zašto nam se tako (pre)često iz Ministarstva poručuje da ne vodimo računa "o najboljem interesu djeteta"?! A mi samo tražimo da se vodi računa "o najboljem interesu svakog djeteta"! - ističu iz Sindikata.
Gotovo nevjerovatna namjera Ministarstva
Dodaju da je namjera Ministarstva da proces zbrinjavanja radnika za čijim je radom djelimično ili potpuno prestala potreba nelegalno prepusti "mašini" – softwareu, u budućnosti možda i vještačkoj inteligenciji (sic!) gotovo nevjerovatna.
- Pilotiranje tog procesa je pokazalo da software nije radio kako treba, pa su, sasvim je očito, nadležni u Ministarstvu odlučili da, mimo nadležne Komisije, sami raspoređuju radnike bez ikakvog racionalnog kriterija, što je izazvalo val nezadovoljstva, nesigurnosti, zabrinutosti navedenih radnika, ali i osoba koje čekaju konkurse.
Javnost mora znati da konkursa nema zbog neorganizovanosti, da ne kažemo javašluka nadležnog ministarstva u vezi sa ovim pilotiranjem. I o tome manje-više sve se već zna, a ovdje samo želimo napomenuti da je, zbog ovakvog postupanja, Sindikat podnio krivičnu prijavu protiv ministrice i NN osoba zbog zloupotrebe službenog položaja - naveli su.
Sve navedeno, ali i drugi brojni problemi, dodaju, razlog je što ovogodišnji praznik nastavnika obilježavaju svojevrsnom protestnom šetnjom.
- Nakon ove šetnje od Treće gimnazije do Zemaljskog muzeja, Sindikat je pripremio jednosatni program koji za cilj ima poslati upozorenje na silne probleme sa kojima se suočavamo u školama - navodi se u saopćenju koje potpisuje predsjednik Sindikata Admir Šuvalić.