Služba za zajedničke poslove institucija Bosne i Hercegovine isplatila je u prošloj godini 80.365 KM stimulacija, a zabilježeni su slučajevi da su zaposleni sami sebe predlagali za ovu novčanu naknadu, utvrdili su državni revizori.
Stimulacije su davane uglavnom za rad u nekim komisijama, "izuzetno zalaganje u radu i profesionalizam", pa i za "blagovremeno obavljanje poslova", kao i povećan obim poslova jer su drugi zaposleni bili na bolovanju.
v2-intext-01
Između ostalog je utvrđeno da zahtjevi za dodjelu stimulacije ne sadrže detaljna obrazloženja sa relevantnom dokumentacijom na osnovu kojih se predlaže isplata.
v2-out-of-page
U izvještaju o radu Službe u 2024, kojoj je dato mišljenje s rezervom, Ured za reviziju institucija BiH skrenuo je pažnju i na zapošljavanje na određen vrijeme bez konkursa, prekomjerno plaćeno odsustvo, upotrebu službenih vozila i nedostatke u javnim nabavkama.
- Služba je tokom 2024. putem ugovora o radu na određeno vrijeme angažovala ukupno 69 osoba bez raspisivanja javnog oglasa – upozorili su revizori.
Ugovori o radu zaključivani su na period do tri mjeseca, s tim da je 25 osoba angažovano dva i više puta na period od tri mjeseca uz sedmodnevne prekide rada između ugovora o radu.
Neki su i godinu prije bili angažovan na određeno pa su sada zaposleni za stalno nakon konkursa.
- Na osnovu provedene revizije se nismo uvjerili da je zapošljavanje na određeno vrijeme u svim slučajevima izvršeno zbog hitnosti i nepredviđenog povećanja posla (kako je proposao Zakon), jer su određene osobe na ovakav način angažovane duži vremenski period. Osim toga, smatramo da zapošljavanje na određeno više puta po tri mjeseca bez provedene konkursne procedure predstavlja netransparentan način zapošljavanja koji nije u skladu sa odredbama Zakona o radu u institucijama BiH – ukazali su revizori.
Kod plaćenog odustva su utvrdili da su pojedinci imali duže od zakonom propisanih sedam dana ovog odsustva.
Korištenje službenih vozila nije uvijek ispravno evidentirano. Osim što su putni nalozi u nekim slučajevima bili nepotpuni, utvrđeno je da je pređenih više od 80 kilometara zavođeno kao lokalna vožnja, a nisu se slagale evidencije pređenih kilometara pa čak i relacija za pojedine dane.
Nadalje, tri državna službenika su obavljala i poslove šefova tri odsjeka, koji su višerangirani, a Služba za zajedničke poslove nije raspisivala oglase za pozicije šefova iako su za to imali novac.
Revizija je imala zamjerke kod javnih nabavki.
Na primjer, umjesto istraživanja tržišta prije nabavke specifilnih usluga kao što je održavanje i servisiranje specifične opreme, slali su ranijem dobavljaču zahtjev da im dostavi informativnu ponudu.
U pojedinim nabavkama su konstatovane kontradiktorne odredbe o periodu trajanja ugovora, o isporuci robe i o roku za dostavu garancije.
Ono što je u revizorskom izvještaju izdvojeno je, između ostalog, da je mišljenje Ministarstva finansija i trezora BiH kod višegodišnjeg projekta zamjene sistema klimatizacije u zgradi Parlamenta BiH osigurano naknadno, nakon zaključenja ugovora. Također, za nadzor nad projektom izabrali su firmu koja je bila projektant iako je, ističu revizori, jasno zakonom definisano da na istom projektu projektant ne može biti i stručni nadzor.
Kod nabavke radnih stolica, odnosno fotelja, vrijednoj 14.800 KM, firma koja je pobijedila na tenderu nije dostavila dokaze o ispunjavanju određenih uvjeta pa je njenu ponudu Služba trebala odbaciti, što nije učinila nego je s njom sklopila ugovor.