Prva generacija školovanih pilota i aviomehaničara - operatora
MUP-a Kantona Sarajevo, koji se od prošle godine nalaze na školovanju u Flight Academy Montenegro, stigli su do posljednje, ujedno i najteže faze školovanja.
Pred pilotima helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo sada su presudni teorijski ispiti koji su im neophodni za stjecanje CPL/H licence (Comercial Pilote Licence/Helicopters), nakon čega će uslijediti trening za let na tipu helikoptera BELL EPX 412, koji će se održati u SAD-u.
v2-intext-01
Po povratku iz Sjedinjenjih Američkih Država piloti MUP-a Kantona Sarajevo imat će potrebnu dozvolu CPL/H, kao i dovoljan broj sati leta za zvanje kopilota, te će nakon toga stjecati iskustvo i potrebne sate letenja za zvanje pilota, a potom i kapetana.
Istovremeno, aviomehaničari - operatori helikopterske jedinice uspješno su položili 14 od predviđenih 15 ispita i stjecali praktično znanje. Literatura po kojoj aviomehaničari - operatori rade osigurana im je prema svim standardima Bella.
v2-out-of-page
Shodno zakonskoj regulativi, za zvanje aviomehaničara - operatora potrebno im je tri godine praktičnog rada, dok su ovi momci do sada stekli jednu i po godinu, te će, po završetku školovanja, raditi uz certifikovane aviomehaničare dok i sami ne steknu potrebne certifikate.
Posjeta ministra
Povodom početka završne faze školovanja u Podgorici, helikoptersku jedinicu MUP-a Kantona Sarajevo posjetio je ministar unutrašnjih poslova Admir Katica.
- Veoma sam ponosan na naše momke. Nisu nas iznevjerili i u roku su ispunili sve zadatke. Iako je sada pred njima najteži dio, ne sumnjam da će biti uspješni jer vidim kolika je njihova motivacija i to je ono što me posebno raduje - izjavio je i dodao:
- Drago mi je što sam naše momke mogao informisati da se proizvodnja helikoptera u SAD-u završava i narednog mjeseca u planu je tehnički prijem. To ne znači da ćemo vršiti bilo kakav pritisak na njih po pitanju završetka obuke. Ključno je da steknu potrebno znanje i iskustvo, polože ispite i obuče se za let na helikopteru koji nabavljamo i to nam je prioritet.
Osigurat ćemo iskusne kapetane sa višegodišnim profesionalnim iskustvom koji će za početak upravljati helikopterom, a naši momci će biti kopiloti dok i sami ne steknu potrebne sate za zvanje kapetana.
Više od 150 naleta
Inače, piloti helikopterske jedinice MUP-a Kantona Sarajevo do sada su ostvarili više od 150 sati naleta, dok im je za polaganje ispita za CPL/H licencu potrebno 200 sati. Jedan od njih, Adnan Salihagić, iznio je svoja iskustva i očekivanja.
- Početak je bio najizazovniji. Prošlog ljeta u Podgorici je temperatura zraka iznosila 43 stepena Celzijusa, a mi smo letjeli neprestano i to je bio najteži praktični dio. Što se tiče teorije, najteži dio je sada pred nama. Polagat ćemo 15 predmeta iz obasti kao što su meteorologija, navigacija, ljudske mogućnosti i ograničenja, masa i balans, zračno pravo, poznavanje vazduhoplova, performanse, komunikacija itd.
ATPL baza sadrži otprilike 16.000 potvrđenih pitanja koja su dosad bila na tim ispitima i mi ih moramo naučiti - pojasnio je Adnan i dodao:
- Polagat ćemo ispite elektronski, imat ćemo 60 do 90 minuta po jednom predmetu da odgovorimo na sva pitanja, a za prolazak na ispitu potrebno nam je minimalno 75 posto tačnih odgovora. Svi ispiti su na engleskom jeziku.
Uprava i instruktori Flight Montenegro Academy potvrdili su da je EASA - Agencija Evropske unije za sigurnost zračnog prometa prije tri mjeseca izvršila jednu od redovnih kontrola poslovanja ove akademije, kao i školovanja pilota i aviomehaničara-operatora, te da je nadzor prošao bez ijedne zamjerke, saopćio je MUP KS.