open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Kako će se birati uprava
Sporni Pravilnik Aerodroma Sarajevo, politika iznad stručnosti: Imenovanje direktora prilagođeno stranačkim potrebama
Nadležni ne znaju ništa o izmjeni Pravilnika, takav odgovor je stigao na zastupničko pitanje
AUTOR: M. Lingo Demirović
07.09.2025. u 21:26
get url
text
Aerodrom Sarajevo
Aerodrom Sarajevo
Novi Pravilnik Javnog preduzeća Međunarodni aerodrom Sarajevo, koji je trebao olakšati imenovanje menadžmenta, izaziva ozbiljne kontroverze.
Iako ga je sama uprava aerodroma već usvojila, Vlada Federacije BiH, kao većinski vlasnik, još nije dala saglasnost.
Problem je u tome što ova kompanija Ministarstvo prometa i komunikacija uopće nije obavijestila o izmjenama, čime je prekršen zakonski okvir i potencijalno ugrožena stručnost u vođenju Aerodroma.
Naime, novi Pravilnik JP Međunarodni aerodrom Sarajevo koji bi trebao olakšati izbor i imenovanje menadžmenta ovog javnog preduzeća, odnosno direktora, kako stvari stoje, nije odobren od većinskog vlasnika ovog preduzeća - Vlade Federacije BiH, iako ga je aerodrom već utvrdio.
Međutim, kako stoji u odgovoru na zastupničko pitanje koji je uputilo Ministarstvo komunikacija i prometa u Vladu FBiH, ova kompanija od njih nije zatražila odobrenje niti ih je obavijestila o izmjenama Pravilnika.
U odgovoru na zastupničko pitanje stoji da u skladu s odredbama Zakona o privrednim društvima Federacije BiH, Uredbe o vršenju ovlasti u privrednim društvima s udjelom državnog kapitala, kao i drugih važećih propisa koji reguliraju osnivanje, upravljanje i nadzor nad radom javnih poduzeća, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija djeluje isključivo u okviru svojih zakonskih nadležnosti.
- Ovim putem Vas obavještavamo da Ministarstvo nije zaprimilo nikakvu inicijativu, prijedlog niti dopis koji bi se odnosio na izmjene statuta JP Međunarodni aerodrom Sarajevo.
Također, naglašavamo da donošenje odluke o izmjenama i dopunama statuta javnog poduzeća, u kojem Federacija BiH ima vlasnički udio, ne može biti provedeno bez prethodne saglasnosti i odluke Vlade Federacije BiH, koja u skladu sa zakonom ostvaruje vlasnička prava i odgovorna je za njihovo provođenje - stoji u odgovoru resornog federalnog ministarstva na zastupničko pitanje.
Odgovor Ministarstva prometa i komunikacija na zastupničko pitanje
FOTO: Faktor
Protal Faktor u posjedu je dokumenta, odnosno Pravilnika koji bi trebao da stupi na snagu, a koji su u ovoj kompaniji izradili, bez dogovora sa većinskim vlasnikom - Vladom FBiH.

Ko može biti direktor Aerodroma Sarajevo

U Pravilniku koji bi trebao da stupi na snagu direktor preduzeća ne mora više imati iskustva u aviosaobraćaju, niti završen mašinski fakultet, a ne mora imati ni pet godina iskustva u aviosaobraćaju. 
Također, izvršni direktor za saobraćaj sada može imati ekonomski fakultet, ali ne mora imati iskustva u oblasti aerodromskog poslovanja, od čega najmanje tri godine na prihvatu i otpravi aviona i stvari, te instruktorsku dozvolu za prihvat i otpremu.
U novom Pravilniku piše da direktor za saobraćaj ne mora imati ni znanje engleskog jezika u domenu poslovanja koje obavlja.
Također izvršni direktor za razvoj aerodroma treba imati sedmi stepen stručne spreme i može imati elektrotehnički  ili građevinski fakultet, ali mu ne treba znanje iz oblasti arhitekture i urbanizma, a nije mu više potrebno ni pet godina iskustva u rukovodećim poslovima. 
Čini se da po novom Pravilniku Društvo nije u obavezi da vrši nabavke u skladu sa Pravilnikom o nabavci roba, usluga i radova.

Statut prilagođen direktorskoj fotelji

Jasmina Biščević Tokić, zastupnica SDA u Parlamentu Federacije BiH, koja je i uputila zastupničko pitanje resornom ministarstvu u vezi s novim Pravilnikom JP Međunarodni aerodrom Sarajevo, ističe da su na probleme Sarajevskog aerodroma upozoravali odavno, ali da je "nametnuta vlast" ostala gluha.
- Danas tamo inspekcije padaju kao od šale jer nema certifikata, nema obuka, sigurnost putnika klimava. Ali zato imaju vrhunsku "stručnost" kada treba mijenjati Statut za pozicije direktora. Uprava je, naravno, usvojila i "uskladila" Statut, ali samo kako bi se olakšalo ispunjavanje uvjeta za direktorske pozicije - ističe Biščević Tokić za Faktor.
Tvbrdi da Statut nije prilagođen sigurnosti građana jer im to očito nije važno, ali jeste direktorskoj fotelji. 
 - Evo primjera, ranije je za direktora društva bilo potrebno najmanje pet godina iskustva u civilnom zrakoplovstvu. Sada ostaje samo "pet godina na rukovodnim poslovima", civilno zrakoplovstvo izbrisano. Po toj logici, kandidat može doći i iz supermarketa sa radnim iskustvom. Za izvršnog direktora za saobraćaj i usluge u zračnom saobraćaju briše se i zahtjev za iskustvom u prihvatu i otpremi zrakoplova, putnika i stvari, instruktorska dozvola, pa čak i znanje engleskog jezika na srednjem nivou. Isto važi i za izvršnog direktora za razvoj aerodroma. Izgleda da se moderni aerodrom razvija bez ikakvog zrakoplovnog znanja, ali sa urednim "političkim kvalifikacijama" - ističe ona.
Dodaje da je posebno zanimljivo da niko nije obavijestio javnost da je jedan od izvršnih direktora još u julu podnio ostavku.
- Još jedan dan u "transparentnom" upravljanju Trojke. I onda se čudimo što je svaka nova vijest gora od prethodne… Vjerovatno će biti sljedeći naslov prodaja ili koncesija Aerodroma Sarajevo - zaključuje Biščević Tokić. 
comment
prikaži komentare (1)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.