Pokušaj Uprave JP Željeznice Federacije BiH da "na brzinu" progura novi Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta naišao je na snažan otpor sindikata i samih radnika.
Sporna rješenja, među kojima je i mogućnost da generalni direktor bude osoba sa samo prvim ciklusom obrazovanja te ukidanje obaveznog stručnog ispita za ključne pozicije u saobraćaju, izazvala su buru reakcija.
Sindikat je Pravilnik jednoglasno odbio, a radnici upozoravaju da bi ovakve izmjene mogle dovesti do toga da željeznicom upravljaju potpuno nekompetentni ljudi.
Pobunio se Sindikat, a i neki radnici koji su anonimno pisali pisma Faktoru i čak poslali i primjerak Pravilnika kako je to zamislila Uprava.
Pravilnik za "uhljebljenje" nekompetentnih
U pismu koje je Faktor dobio od jednog zaposlenika stoji da uvidom u staru sistematizaciju i novu predloženu, može se vidjeti da Uprava društva predlaže da generalni direktor može biti sa prvim ciklusom školovanja, kao i to da se izvršnim direktorima operatora i infrastrukture ukine ispit (646) o stručnoj osposobljenosti radnika koji učestvuju u željezničkom saobraćaju.
- To bi značilo da željeznicom mogu upravljati nekompetentni ljudi, koji nikada nisu radili na željeznici i nisu upoznati sa elementarnim stvarima. Situacija kao i na aerodromu sa pravilnikom... - tvrdi zaposlenik Željeznica koji nam je poslao pismo i Pravilnik koji potvrđuje ono što je i sam napisao kao obrazloženje.

Pravilnik Željeznice
FOTO: Faktor
Fikret Ljevo, predsjednik Sindikata radnika Željeznica Federacije BiH, za Faktor ističe da je taj novi Pravilnik jednoglasno odbijen i da će sada sidnikati dati svoje prijedloge.
- Imamo povjerenike u gradovima, proslijedit ćemo Upravi svoje prijedloge najdalje do 19. septembra. Nismo zadovoljni, ali ne mogu ja govoriti sad u ime svih, kad stignu prijedlozi, onda ću znati više, ali problema je mnogo - ističe Ljevo.
Nije dobro mijenjati Pravilnik da bi sačuvali ljude
Salko Zildžić, zastupnik SDA u Parlamentu Federacije BiH, za Faktor ističe da njemu nije sporna direktorska pozicija s prvim ciklusom obrazovanja jer je tu važno biti dobar menadžer, ali da je problem pozicija direktora operatora i infrastrukture jer tu je obavezan stručni ispit (646), a po novom Pravilniku, kako piše, on nije obaveza.
- Problem je i to što Željeznice imaju više sindikata i nemaju jasno artikulisan stav, druga stvar štimanje Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta nikada nisu bila dobra stvar, bolje naći neko prijelazno rješenje, pa vidjeti šta i kako dalje. S aspekta menadžerstva nije dobro rušiti sistemske funkcije i u tom slučaju izbacivati i poništavati obavezne stručne ispite - objašnjava Zildžić.
Naglašava da nije dobro mijenjati Pravilnike da bi se sačuvali neki ljudi.
- Imate veliki broj uspješnih privatnih firmi koje nemaju Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta, ali postavljaju ga na osnovu dobrih ili loših rezultata, važan je balans. Morate imati stručna znanja, evo recimo, ministar može biti bilo ko, ali mu zato savjetnik ne može, mora imati stručno znanje - pojašnjava Zildžić.
Zaključuje da se ne smije igrati sa umanjivanjem stručnosti kadrova koji dolaze na određene pozicije.
Pravilnici po potrebi
Mahim Mešalić, zastupnik DF-a u Parlamentu Federacije BiH, za Faktor kaže da je očigledno da stranke Trojke nemaju adekvatne kadrove za ono što zahtijeva Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta, pa tako mijenjaju pravilnike po potrebama pojedinaca koji ne posjeduju adekvanto znanje i vještine.
- Nisu Željeznice jedine koje "štele posao za stranačke ljude". Imate primjer Aerodroma, JP Elektroprivrede BiH, tamo imate direktora koji je došao iz Vodovoda Srebrenik na poziciju u Elektroprivredu. Mislim da je ovo posao za tužilaštva - zaključuje Mešalić.