Tuzla će vrlo brzo prestati biti grad kuriozitet, u kojem je vožnja taksijem jeftinija od vožnje javnim prijevozom. Od 1. augusta gradska vožnja autobusom trebala bi koštati marku i po, umjesto 3,5 KM te grad soli više neće imati najskuplji javni prijevoz u ovom dijelu Evrope.
- Nakon što je Gradsko vijeće dalo saglasnost Služba za komunalne poslove potpisala okvirni sporazum sa firmom Gradski i prigradski saobraćaj (GiPS), koji je bio jedini ponuđač. Okvirni sporazum je potpisan na 27,3 miliona za period od četiri godine. Naredni korak je pojedinačni ugovor koji će važiti od 1. augusta do kraja godine, vrijedan otprilike 2,5 miliona KM - kaže Miralem Mulać, pomoćnik gradonačelnika za Službu za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica Grada Tuzla.
On dodaje da će svake godine biti potpisan novi ugovor, koji će biti u saglasnosti s okvirnim sporazumom.
- Naš cilj je bio da cijene karata budu što jeftinije. Cijena karata na gradskim linijama, koje su od broja jedan do osam, bit će 1,5 KM, a za prigradske linije 2,5 KM. Također, od 1. augusta ćemo imati sve linije koje smo imali početkom ove godine, dakle, prije ukidanja i reduciranja broja polazaka. Cilj nam je da u narednoj godini povećamo učestalost polazaka na linijama i eventualno uvedemo dvije kružne linije - navodi Mulać.
On pojašnjava da je procjena da će grad GIPS-u godišnje plaćati sedam miliona KM, ali da će ubirati prihod od prodaje karata. Nadležna služba ima procjenu da će se otprilike četiri miliona vratiti kroz prodaju karata, a ostatak, otptilike tri miliona, ostat će kao budžetski trošak.
- Svi penzioneri i sve osobe iznad 65 godina imaju pravo na besplatan prijevoz. Djeca do šest godina također, kao i nezaposleni i oni koji imaju primanja manja od 25 posto neto prosječne plate po članu domaćinstva. Uređeni su pravilnici i prijava za sve ove kategorije je jednostavna - navodi Mulać.
Dodajmo da učenici srednjih škola i studenti imaju pravo na subvencije od Tuzlanskog kantona.