U svim
osnovnim školama i gimnazijama u Zeničko-dobojskom kantonu od ove školske
godine počela je primjena novih nastavnih planova i programa (NPP) razvijenih u
skladu s zajedničkom jezgrom nastavnih planova u BiH, a zasnovanih na ishodima
učenja.
Proces
izrade NPP-a trajao je četiri godine, a obuhvatio je pilot fazu koju je
koordinirala Misija OSCE-a u BiH, uz aktivnu ulogu Ministarstva za obrazovanje,
nauku, kulturu i sport ZDK, Pedagoškog zavoda i sindikata obrazovanja.
-
Važno nam je da učenici borave u dobrim uvjetima i da imaju besplatne
udžbenike, ali je jednako važno i ono što će učiti. Novi nastavni plan i
program treba biti odgovor na zahtjeve tržišta rada, ali i na odgojne potrebe
djece. Vjerujem da će ovi programi dati pozitivne rezultate, a mi ćemo pratiti
njihovu primjenu i prilagođavati ih u skladu s potrebama - rekao je na press
konferenciji premijer Nezir Pivić.

Nezir Pivić (FOTO: Press ZDK)
Uvođenjem
novih nastavnih planova i programa
Zeničko-dobojski kanton je postao prvi
kanton u Federaciji BiH koji je u potpunosti završio kurikularnu reformu za
osnovne škole i gimnazije.
- Nastavni
planovi i programi su živa materija i zato smo u protekle četiri godine imali
eksperimentalnu fazu kako bismo se prilagodili tržištu rada. Sve je manje
učenika zainteresovanih za gimnazije, a sve više njih bira stručne škole koje
nude bržu obuku i praktična znanja potrebna za tržište - kazao je ministar za
obrazovanje, nauku, kulturu i sport Mirza Mušija.
Dodao
je da je u ovom procesu veliku podršku pružila Misija OSCE-a, naglašavajući
značaj i odgojne komponente koja je jednako važna kao i znanje.
Voditelj
Odjela za ljudsku dimenziju u Misiji OSCE-a u BiH Ivo Lupis čestitao je Vladi
ZDK i prosvjetnim radnicima na provedbi reforme, rekavši da ovaj proces
predstavlja značajan korak naprijed u unapređenju kvaliteta i inkluzivnosti
obrazovanja za sve učenike u ZDK.
-
Učenici su sada u središtu nastavnog procesa, a uspjeh reforme zavisi od
posvećenosti nastavnika i direktora škola. Misija OSCE-a ostaje pouzdan partner
u pružanju podrške ovom važnom procesu - naglasio je Lupis.
Predsjednik
Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH Selvedin Šatorović
naglasio je da je reforma bila nužna jer su dosadašnji programi bili
zastarjeli. Cilj je bio, dodao je, da se naprave savremeni planovi koji će
donijeti bolje ishode učenja i rezultate naših učenika.
-
Nastavni planovi i programi su živa materija i oni će se shodno potrebama
mijenjati, ali važno je da nismo željeli nastavnike pretvoriti u
administrativce, već im omogućiti podršku ministarstva u svakodnevnom radu -
poručio je Šatorović.
Na
press konferenciji je istaknuto da su nastavni planovi i programi srednjih
strukovnih škola znatno fleksibilniji i oni kontinuirano prolaze izmjene, jer
se nastoje pratiti potrebe tržišta rada te shodno tome uvoditi nova zanimanja.