
Ali to nije sve, radio je i za tehnološke divove kao što su PayPal, eBay i Roku. Zapravo, ovaj Bosanac ima više od 20 godina iskustva u upravljanju globalnim proizvodima, operacijama, sistemima plaćanja i rizika u SAD-u i Evropi. Projekti i sistemi koje je nadgledao mjere se u milijardama dolara.
No ono što je posebno zanimljivo jeste da je Danijel i solo operni pjevač koji je stigao na tron tehnološkog svijeta. I ta IT strana ima svoj "background" - studirao je Mašinski fakultet Sarajevo, industrijsku poslovnu administraciju na Minhenskoj školi za trgovinu i informatiku, poslovnu administraciju i menadžment na Menlo College u srcu Silicijske doline. Također, proveo je neko vrijeme na Stanford University fokusirajući se na inovacije, preduzetništvo i napredno upravljanje projektima.
Danas je dinamičan i inovativan lider. Trenutno je savjetnik u YammaPay i UniversalGiving, neprofitnoj organizaciji u San Francisku, koja između ostalog pomaže žrtvama kalifornijskih požara i pandemije.
Otkud operni pjevač u IT svijetu. Kako ste uspjeli povezati naizgled dvije nespojive oblasti? Jasno je da je Vaše školovanje usmjereno ka svijetu u kojem ste se ostvarili, ali muzička strana govori o osobi koja pripada svijetu gdje sve ne mora biti završeno odmah i sada – govorim o umjetničkoj slobodi.
Odlično zapažanje! Muzika je istovremeno i nadahnuće, a matematika dakle inspiracija i analiza. Nikada nisam zaboravio iskustva sa časova operskog pjevanja koje sam uzimao kod naše profesorice Stevanović Gergane u Sarajevu. Kao solo operski pjevač morate biti izuzetno usklađeni, dakle um i tijelo moraju biti izuzetno harmonizirani. Slično je u IT, odnosno e-commerce poslovanju. Odluke koje donosite i svrha u koju ih donosite jesu čin nadahnuća, priprema za njih i način na koji ih izvršavate jesu analiza i sistematizacija.
Radili ste za svjetske kompanije iz IT sektora. Naravno, ulaznica za takav svijet je znanje, ali sigurno i malo sreće. Kako ste dospjeli tamo?
U nedavnom razgovoru sa mojim dragim kolegom Edhemom Čustovićem primijetili smo važnost "pivota", odnosno spremnosti promjene pravca u situaciji koja to zahtijeva. Do ulaska u Google živio sam u tri zemlje i govorio tri jezika plus niz drugih kvalifikacija. To je Googleu bilo izuzetno važno u tom trenutku uzimajući u obzir njihov agresivni rast u geo-regionima koji su demografski, u to vrijeme, bili nedovoljno reprezentirani u Silikonskoj dolini (sa stajališta dostupa kvalificirane radne snage). Također, i to ne treba zanemariti, upoznao sam ljude koji donose odluke u toj firmi. Dakle "sreća" je spremnost plus prilika koju kreirate sami.
Trenutno ste savjetnik u YammaPay i UniversalGiving, neprofitnoj organizaciji u San Francisku. Šta to konkretno znači, odnosno, kakav je opis Vašeg posla?
Radim na više projekata uključujući i afirmaciju vlastitog poslovanja u oblasti e-commerce menadžment savjetovanja. Mislim da je u životu, kada ste u prilici, izuzetno važno davati, a ne samo uzimati. Dakle, podržavao sam nekoliko non-profit / donatorskih inicijativa uključujući i Bosnia and Herzegovina Futures Foundation (Fondacija budućnosti u BiH). Moj doprinos generalno je vizija, strategija, razvoj digitalnih produkt solucija i operativni plan (u oblasti digitalnih proizvoda, online naplata, riziko, otvaranje novih "marketplace" i SaaS tržišta).
Svoje znanje i stečeno iskustvo prenosite i na mlade iz BiH kroz Fondaciju budućnosti u BiH. Koje je Vaše mišljenje, ima li bolje budućnosti za mlade u domovini?
Svakako da ima, ali uspjeh moramo kreirati sami. Dakle, odgovornost zajednice i nas samih, individualno... Naši potencijali su bezgranični ponaosob ako se uzme u obzir saradnja sa bližima u regionu. Mislim da je sposobnost spajanja kvaliteta, sposobnosti i raznolikosti u pristupima rješavanju problema, u snop digitalnog razvoja i produkta od izuzetne važnosti. Mi u BiH, i ponoviti ću, sa bližima u regionu, preteča smo onoga što u SAD-u zovu "diversity" ili raznolikost pristupa. A usklađivanje tog koncepta, dakle "diversity" je jedan od ključnih motora uspjeha.