Od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi autocestom na Koridoru Vc moglo bi se nesmetano putovati za šest godina. Do tada bi, najavljuju iz Autocesta Federacije BiH, trebala biti u potpunosti dovršena sjeverna dionica koridora. Na tom dijelu u izgradnji je 50 km autoceste te je ostalo još otvoriti radove na dionici Ozimice - Poprikuše čime će cijeli sjeverni dio koridora biti u nekoj od faza izgradnje.
Strateški cilj nove Uprave JP Autoceste FBiH je završiti ga u ljeto 2026. godine.
v2-intext-01
Inače, trenutno je u izgradnji 61 kilometar autoceste na Koridoru Vc, na osam aktivnih gradilišta. Do početka ljetne sezone u promet će biti puštena dionica Počitelj – Zvirovići te će BiH dobiti novih 11 km autoceste. Kada je u pitanju ostatak južne dionice, intenziviraju se aktivnosti.
- Na južnom dijelu FBiH, osim već navedene dionice Počitelj – Zvirovići, na kojoj su aktivnosti u završnoj fazi, plan je da do kraja ove godine krenu radovi i na dionicama Mostar jug – Tunel Kvanj, Tunel Kvanj – Buna, Mostar sjever – Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom Koridoru, tunela Prenj. Početak radova na ovim dionicama donijet će novih 40 km aktivnih gradilišta - kazali su Feni u Autocestama Federacije BiH.
v2-out-of-page
Najzahtjevniji projekt je tunel Prenj
Izgradnjom tunela Prenj od Mostara do Sarajeva skratit će se putovanje koje trenutno magistralnim pravcem iznosi 113 kilometara dok će se autocestom Mostar i Sarajevo približiti na 82 kilometra cestovne udaljenosti.
Najzahtjevniji objekt na tom pravcu tunel Prenj bit će dug 11 kilometara i bit će deveti najduži tunel u Evropi. Ukupna vrijednost projekta je 800 miliona maraka.
Kako su za Fenu kazali u Autocestama Federacije BiH, planirani rok za potpisivanje ugovora s izvođačem radova je treći kvartal 2024. godine s obzirom na to da je saglasnost banke na Pretkvalifikacijski evaluacijski izvještaj zaprimljen 27. 02. 2024. godine.
- Tenderska dokumentacija za drugu fazu je pripremljena i dostavljena banci 29. 01. 2024. na komentiranje i usuglašavanje sa Bankom. Uskoro se očekuje i raspisivanje druge faze - istaknuli su u Autocestama FBiH.
Također, navode kako je rok za završetak tunela Prenj je prema dinamici planiran za august 2030. godine.
Dionica Mostar Jug - tunel Kvanj
Na upit šta je s dionicom Mostar Jug - tunel Kvanj, navode kako je pri kraju tender za izgradnju dionice Mostar Jug – Tunel Kvanj.
Iz Autocesta Federacije BiH očekuju kako bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće.
- Ako radovi budu tekli u skladu s predviđenom dinamikom, izgradnja ove dionice koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine biti će okončana do kraja 2028. godine - istaknuli su.
Podsjećaju kako je finansijer ovog projekta na izgradnji Koridora Vc pouzdani partner JP Autoceste FBiH, Evropska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 miliona eura i koja daje punu podršku brzoj implementaciji projekta. Tome u prilog, smatraju, ide i činjenica da je Glavni odbor EBRD-a krajem godine već dao zeleno svjetlo za odobrenje isplate sredstava, te se čeka da komisija okonča tender.
Izgradnja ove dionice imat će višestruku koristi, a osim poboljšanih usluga prijevoza te smanjenja prometa na lokalnim cestama, BiH će se povezati na regionalnu prometnu infrastrukturu i s turističkim centrima, što je od velikog značaja i za bosanskohercegovački turizam te privredu općenito.