Nakon više od tri desetljeća, u Blažujski naftni terminal iz Ploča stigao je voz s naftom i naftnim derivatima - prvi od 1991. godine. Time je i službeno označen početak rada ovog terminala koji predstavlja ključni korak u uspostavi obaveznih naftnih rezervi u FBiH i jačanju energetske sigurnosti naše zemlje, javlja
Federalna.ba.
Naftni Terminal Blažuj kapaciteta 42 miliona litara sada je centralna tačka sistema naftnih terminala Federacije, uz Živinice, Bihać i Mostar. Riječ je o strateškom projektu koji BiH vraća na energetsku mapu regiona jer omogućava čuvanje i distribuciju domaćih rezervi, umjesto oslanjanja na uvoz i plaćanje privatnih skladišnih kapaciteta.
v2-intext-01
- Ono što mi sada zapunjavamo to je prva faza zapunjavanja terminala, nekih 10-20 posto i to će nam poslužiti i kao funkcionalna proba i kao formiranje obaveznih rezervi koje smo po zakonu i direktivama obavezni da držimo. Terminal je u lancu odnosno u sklopu kopnenih terminala koji čine terminale Federacije, to vam je Blažuj, Živinice, Bihać i Mostar. Rekonstrukcijom i završetkom rekonstrukcije svih terminala Federacija će biti u prilici da primi nekih 150.000 kubnih metara skladišnog kapaciteta i to vam je otprilike dovoljno za, po propisima EU, za obavezne rezerve koje se namjeravaju formirati - pojasnio je Damir Kreso, predsjednik Uprave terminala FBiH.
- Došli smo u situaciju da obnavljamo naše terminale, da osiguravamo naftne rezerve i da osiguravamo da u FBiH imamo mirnije tržište kada je nafta u pitanju. Sigurno da smo korak bliže ka potpunoj neovisnosti kada je energetski sektor u pitanju - kaže Vedran Lakić, ministar energije, rudarstva i industrije FBiH (SDP).
v2-out-of-page
Prvi transport nafte u Blažuj obavljen je željeznicom, čime su pokazane tehničke i logističke sposobnosti Željeznica FBiH. Ovim modelom prijevoza smanjit će se gužve i rizici na cestama, bit će povećana sigurnost, što će značajno doprinijeti ekološkoj zaštiti. Uz to, riječ je o novom izvoru prihoda za Željeznice FBiH, a koji će služiti za modernizaciju i veći obim željezničkog saobraćaja.
- Smatram da ovim prvim vozom su se ŽFBiH napokon otvorila vrata da masovnije uđemo u transport ovih vrsta roba. Sam prihod će biti značajan i u velikoj mjeri će doprinijeti boljem poslovanju ŽFBiH, s obzirom na to da smo zaista dugo čekali na ovakav vid transporta i nadamo se da ćemo u budućnosti sve masovnije prevoziti ovu vrstu transporta - naglasio je Namir Mahmutović, direktor Sektora za teretni i putni saobraćaj Željeznice FBiH.
- Ono što dodatno daje plus ovoj cijeloj priči jeste da se sve uradilo putem Željeznica FBiH koje, moram reći, u narednom periodu moramo staviti u prvi plan kada je prijevoz nafte u pitanju - dodaje Lakić.
Terminal Blažuj nije samo infrastrukturni projekat, već potvrda da se BiH nakon tri decenije približava energetskim standardima EU u oblasti energetike. Uz planove za završetak obnove terminala u Živinicama, Bihaću i Mostaru - BiH dobija temelje za stabilnije tržište goriva, veću sigurnost snabdijevanja i dugoočekivanu energetsku nezavisnost. A u budućnosti i skladištenje gasa.
Ali, za to će biti potrebne izmjene zakona iz ove oblasti.