open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
v2-billboard-01
Oštre kritike
Wizz Air kreće u najveće širenje u BiH, dok mu Ryanair predviđa propast
Jedna od glavnih borbi dvije kompanije vodi se na prostoru bivše Jugoslavije, uključujući BiH
AUTOR: Faktor/BiznisInfo.ba
06.10.2025. u 12:26
get url
text
Direktor Ryanaira Michael O'Leary još jednom je uzdrmao evropsku avioindustriju izjavom da predviđa propast ili preuzimanje Wizz Aira, kompanije koju smatra "strukturalno nestabilnom i finansijski rizičnom".
U razgovoru za italijanski Corriere della Sera, O'Leary je iznio oštru kritiku poslovnog modela mađarskog niskobudžetnog avioprijevoznika, navodeći da je Wizz Air "sam sebi ugrozio budućnost".
v2-intext-01
- Tokom pandemije prodali su svoje avione i unajmili ih nazad po visokim cijenama. Posljednjih godina širili su flotu kupovinom aviona od vlastitog glavnog dioničara, a zatim su se obratili bankama za refinansiranje kroz skupe sale-and-leaseback ugovore. Pet godina su bilježili profit od tih transakcija, kao neka vrsta Ponzi šeme: što više rastu, više zarađuju. Ali sada je rast stao i taj model više ne funkcioniše - rekao je O’Leary.
On je dodao da Wizz Air "nema jasan pravac i skače s tržišta na tržište", podsjetivši na česte i neuspješne pokušaje širenja.
v2-out-of-page
- Pet godina su govorili da će se širiti u Italiji, pa u Beču: i nestali su. Zatim su najavili da će postati broj jedan u Bliskom istoku, pa zatvorili bazu u Abu Dhabiju jer su, zamislite, otkrili da ima pijeska u pustinji. Sada hoće u Kazahstan, pa opet u Poljsku, ali tamo smo mi već duboko investirali. Sve u svemu, izgleda da ove godine neće zaraditi ni jedan euro - izjavio je O’Leary.
Dodao je da im se evropski aerodromi sami javljaju i kažu - "da, Wizz leti odavde, ali strahujemo da ih dogodine više neće biti".
Ryanair preuzeo vodstvo u regiji, Wizz Air jača prisustvo u BiH
Jedna od glavnih borbi dvije kompanije vodi se na prostoru bivše Jugoslavije, uključujući BiH.
Tokom ljeta 2024. Ryanair je prestigao Wizz Air i postao najveći avioprijevoznik na prostoru bivše Jugoslavije, a tu poziciju zadržava i dalje.
Kompanija ima dominantno prisustvo u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, gdje je nadmašila svog niskobudžetnog rivala, dok Wizz Air ostaje vodeći u Sjevernoj Makedoniji, Crnoj Gori i Srbiji.
Ipak, dok O'Leary kritikuje, Wizz Air nastavlja sa širenjem - i to upravo u regionu koji Ryanair sve više smatra svojim "dvorištem".
Kompanija Wizz Air je najavila da želi postati najveći avioprijevoznik na prostoru bivše Jugoslavije, a ključni korak u tom pravcu bit će otvaranje nove baze u Tuzli.
Baza će omogućiti ponovo uspostavljanje i proširenje linija prema evropskim destinacijama poput Njemačke, Švedske, Švicarske i Austrije, čime će Wizz Air dodatno ojačati poziciju u Bosni i Hercegovini.
Radi se o povratku na tržište s kojeg se povukao 2023. godine, nakon zatvaranja bivše baze u Tuzli.
Dvije filozofije - dva pristupa tržištu
Sukob između Ryanaira i Wizz Aira nije samo tržišni, već i ideološki.
O’Learyjev Ryanair vodi ultrakonzervativnu politiku troškova, čvrsto se držeći principa profitabilnosti svake rute.
S druge strane, Wizz Air njeguje model agresivnog širenja, često ulazeći na nova tržišta uz visoke rizike.
Dok O'Leary predviđa da će njegov konkurent "nestati u tišini", Wizz Air ulaže u rast u jugoistočnoj Evropi i u BiH, što bi moglo predstavljati test izdržljivosti njegovog poslovnog modela, piše BiznisInfo.ba.
comment
prikaži komentare (0)
v2-intext-02
v2-billboard-02
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.