YouTube već neko vrijeme pokušava da se utrkuje sa TikTokom, a čini se da sada stižu i ozbiljniji rezultati ovih pokušaja.
YouTube Shorts, kratki klipovi kojima ova platforma pokušava da se takmiči protiv TikToka, postaju sve značajniji dio programa monetizacije - više od četvrtine YouTube kanala zarađuje novac upravo od njih, rekli su iz kompanije.
v2-intext-01
Ova vijest dolazi nešto više od godinu nakon što je YouTube počeo da dijeli prihod od oglasa sa kreatorima koji snimaju Shorts. Trenutno, više od tri miliona ljudi je u partnerskom programu, pa je broj onih koji zarađuju od Shortsa oko 700-800 hiljada.
Pošto se oglasi na Shortsu pojavljuju između klipova u fidu, podjela prihoda je drugačije strukturirana nego za sadržaj dužeg formata - sabira se i onda dijeli između kreatora koji ispunjavaju uvjete na osnovu faktora kao što su pregledi i licenciranje muzike.
v2-out-of-page
Za sada je, međutim, nejasno koliko kreatori zapravo zarađuju od Shortsa u poređenju sa drugim programima monetizacije na platformi. YouTube je odbio da podijeli detalje, ali su naveli da je kompanija isplatila 70 milijardi dolara kreatorima u posljednje tri godine.
TikTok, koji pokušava da se direktnije takmiči sa YouTube-om podstičući duže video snimke, suočava se sa potencijalnom zabranom u SAD-u. Iako je ovo još na dugom štapu, nije isključeno potpuno, pa bi u tom slučaju YouTube privukao bivše TikTok korisnike i kreatore, prenosi B92.