Redakciji Faktor obratila se pacijentica iz Kantona Sarajevo koja je ispričala agoniju kroz koju sedmicama prolazi hematološki pacijenti oboljeli od hronične mijeloične leukemije (CML) u Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu (KCUS).
Kaže kako je od hronične mijeloične leukemije oboljela prije pet godina, a terapija kojom se liječi su kapsule "tasigna".
U KCUS-u žale
Pravo na besplatnu terapiju ima preko zdravstvenog osiguranja, a podiže ih svaka tri mjeseca u Klinici za hematologiju KCUS-a.
No kada je početko jula otišla u KCUS po terapiju, rečeno joj je da lijekova nema te da može svati svaki dan kako bi provjerila da li su došli.
- Od tada evo već tri sedmice zovem i uvijek dobijam isti odgovor - nema terapije, a razlog niko ne navodi - dodaje pacijentica.
Prvo joj je kaže, rečeno "da su lijekovi na nekoj provjeri i da svaki dan trebaju stići, a posljednja informacija, koju je dobila u KCUS-u, je da lijekova do daljnjeg nema i da ih oboljeli mogu kupiti, a onda refundirati novac od Zavoda zdravstvenog osiguranja KS".
- Lijek koji svakodnevno moramo uzimati košta blizu 5.000 KM za mjesec dana. Pored toga što se borimo sa teškom bolešću, sada treba da nađemo i način kako kupiti lijek. Ovo je sramota šta se radi od teških pacijenata - govori pacijentica.
Kaže kako joj nije jasno - zašto KCUS ne može nabaviti lijek, a nude mogućnost refundiranja?
- Gdje je tu logika, da li je to još jedna politička igra, pranje novca ili nešto treće - ispričala je pacijentica koja nas je zamolila da joj ne objavljujemo ime i prezime.
Iz KCUS-a kažu kako navedeni lijek ne nabavlja njihova ustanova niti njihova Klinička apoteka, nego Zavod zdravstvenog osiguranja Federacije BiH (ZZO FBiH).
- Iskreno nam je žao što je pacijent doveden u ovakvu situaciju, ali ističemo da Klinika za hematologiju nije nadležna za nabavku lijeka, već isključivo za sprovođenje propisane terapije. Napominjemo da pacijenti imaju pravo na refundaciju troškova nabavke lijeka, imajuću u vidu važnost kontinuiteta terapije. Nažalost, KCUS u skladu sa važećim propisima, nema zakonsku mogućnost da samostalno vrši nabavku lijekova. Nadamo se da će se situacija uskoro riješiti u korist pacijenta, u saradnji sa Zavodom zdravstvenog osiguranja FBiH - stoji u odgovoru iz KCUS-a.
Šta kažu u Federalnom zavodu
U Zavodu zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije BiH kazali su nam da, prema informaciji od 23. jula od dobavljača sa kojim Zavod ima zaključen ugovor, trenutno se lijek nilotinib ne može isporučiti u zdravstvene ustanove, jer se nalazi na kontroli prve serije.
- Provjerom na stranici Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH, lijek nije prijavljen u dijelu evidencije o nestašici lijekova. Zavod nema informaciju da lijeka u KCUS-u nema tri sedmice jer zdravstvena ustanova nije prijavila defekturu ni prošle sedmice - istakli su iz Federalnog zavoda.
Dodaju da "Zavod omogućava pacijentima pravo na refundaciju kupljenog lijeka uz priloženi račun ili predračun od apoteke gdje je kupljen, priloženu medicinsku dokumentaciju i potvrdu kliničkih apoteka da zdravstvena ustanova u tom trenutku nije imala lijek koji se nalazi u Odluci o Listi lijekova Fonda solidarnosti FBiH, a koja se finansira sredstvima Fonda solidarnosti Federacije BiH".
- Zavod preduzima sve mjere koje su u našoj nadležnosti, kako bismo što prije riješili ovu novonastalu situaciju u vezi lijeka nilotinib - kazali su iz Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije BiH.