open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
(Ne) podržava protest
Forto: Ako je boravak vozača u Šengenu regionalni problem, koga u BiH blokiramo i kome se obraćamo
Činjenica da su ministri SNSD-a srušili inicijativu, u čemu im je rukovodstvo Konzorcija javno dalo podršku, postavlja pitanje zašto se bježi od sistemskog rješenja, navode iz Ministarstva
AUTOR: Fena
31.08.2025. u 12:10
get url
text
Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH
Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH
Povodom objava Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine u kojima optužuju ministra prometa i komunikacija BiH Edina Fortu za neispunjavanje njihovih uvjeta, iz ovog ministarstva su saopćili da nije istina da je Ministarstvo 70 dana šutjelo te da su posljednji sastanak s predstavnicima prijevoznika održali 14. augusta.
Iz Ministarstva navode da su redovne sastanke i komunikaciju inicirali kao izraz partnerstva, da bi, kako ističu, zajednički došli do rješenja koja su u interesu prijevoznika, iako im je od početka ukazivano da njihovi i motivi Konzorcija nisu isti.
- Svjesni ustavnih i zakonskih nadležnosti, te cijeneći činjenicu da unapređenje u oblasti transporta zahtijeva koordiniran rad više državnih institucija, ministar Edin Forto je Vijeću ministara BiH predložio formiranje odbora za olakšice u transportu. Činjenica da su ministri SNSD-a srušili inicijativu, u čemu im je rukovodstvo Konzorcija javno dalo podršku, postavlja pitanje zašto se bježi od sistemskog rješenja i koordinacije svih nadležnih institucija, što otvara prostor i za diskusiju o motivima objava punih neistina - navode iz resornog minisarstva.
Dodaju da će, bez obzira na dalje djelovanje bilo kakvog udruženja, Ministarstvo nastaviti donositi mjere koje su u njihovoj nadležnosti i koje prijevoznici očekuju, a koje uključuju izdavanje treće registarske oznake u roku od 72 sata – izrađene su izmjene Pravilnika o registraciji vozila i u toku je zakonski propisan proces konsultacija sa nadležnim institucijama. Usvajanje izmjena očekuje se u septembru.
Potom će raditi licenciranje i administrativne procedure, a izmjene pravilnika su u završnoj fazi. Nadalje, dodaju, upis profesionalne kvalifikacije vozača (Code 95) – pravilnik je finaliziran i slijedi objava u oktobru, platforma za digitalni CEMT i uputstva za korištenje – osigurani su prijevodi na jezike u upotrebi u BiH i sistem je u funkciji te na kraju digitalizacija (eCMR – elektronski tovarni list) – inicijativa ministarstva je odobrena i u toku je sklapanje međunarodnog sporazuma.
- Ministarstvo komunikacija i prometa ne može utjecati na pravo boravka profesionalnih vozača u EU, što je definirano Šengenskim sporazumom. Ministarstvo, također, nije nadležno za pitanja akciza, carinskih režima i entitetskih putarina. Vozači i njihovi predstavnici vrlo dobro znaju ko je za šta nadležan, pa je neobično da to rijetko ili nikako ne navode u svojim zahtjevima. Pozivamo predstavnike prijevoznika da jasno i nedvosmisleno upoznaju javnost i s prvobitnim zahtjevima i s njihovim trenutnim statusom rješavanja - navodi se u saopćenju Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Dodaju i da podržavaju svaki legalan protest.
- Samo se pitamo, ako je boravak vozača u Šengenu regionalni problem svih zemalja zapadnog Balkana, koga tačno unutar BiH blokiramo i kome se obraćamo? - zaključuju.
Konzorcij logistika BiH, koji okuplja domaće prijevoznike, najavio 1. septembra blokadu lanaca snabdijevanja u cijeloj zemlji.
comment
prikaži komentare (0)
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.