Nakon burnih rasprava i niza spekulacija koje su se pojavile u medijima, direktor Javnog preduzeća Aerodrom Bihać, Anel Hadžić poručuje da ovaj ambiciozni infrastrukturni projekat nije šarena laža, već da ide naprijed te da se radi u skladu s najvišim stručnim i aeronautičkim standardima.
- Ne radimo ništa napamet. Svi naši koraci temelje se na stručno izrađenim elaboratima i aeronautičkoj studiji koju je izradila renomirana italijanska kuća, a koju su verifikovale nadležne agencije BHANSA i BHDCA. Na osnovu te studije imamo idejni projekat koji predviđa pistu dužine 1.800 metara u prvoj fazi – kategorije 4C, što znači da može primati mlazne avione – te produženje piste do 2.100 metara u drugoj fazi - rekao je Hadžić u razgovoru za Fenu.
v2-intext-01
Prema njegovim riječima, projekat aerodroma Bihać dobio je pravosnažnu urbanističku saglasnost, dok se do jula ove godine očekuje građevinska dozvola, nakon čega će uslijediti raspisivanje javnog poziva za izvođenje radova.
- Aerodrom Bihać nije šarena laža. Moramo se vratiti u 2022. godinu kada smo morali izraditi aeronautičku studiju, bez koje ovaj projekat ne bi mogao ni postojati. Na osnovu te studije definisane su dvije faze: prva – pista od 1.800 metara, širine 45 metara plus ramena, ukupno 60 metara, te druga faza – pista od 2.100 metara sa pomjerenim pragom, što efektivno znači 2.075 metara, pojasnio je Hadžić.
v2-out-of-page
Dodao je kako je bilo opstrukcija od određenih agencija koje su smatrale da Bihaću nije potreban aerodrom za mlazne avione, već isključivo za turbo-propelerce. No, uz podršku tadašnjih i sadašnjih političkih struktura i prilagođavanje elaborata, JP Aerodrom Bihać odlučio se za rješenje koje će omogućiti prihvat mlaznih aviona.
Posebno je istakao problem sa Agencijom za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) koji može postati ključna prepreka za realizaciju.
- BHANSA je dužna implementirati devet miliona eura u ovaj projekat, ali trenutno postoji blokada u vezi s međunarodnom presudom o dugu entiteta RS. Ako se ta situacija ne riješi, projekat može biti ozbiljno ugrožen. Pozivam sve političke aktere da učine sve kako bi se taj dug što prije izmirio - apeluje Hadžić.
Govoreći o spekulacijama koje su se pojavile na pojedinim portalima u vezi s kapacitetom piste, Hadžić je rekao da bihaćka pista nije pravljena za dva sporna aviona, već za cijeli niz letjelica – od Embraer serije 170 do 195, preko Bombardiera, Boeinga 737 nove generacije, pa do Airbus modela 319, 320 i 321.
- Uostalom, ako iko sumnja, neka pogleda aerodrom na grčkom ostrvu Skiathos gdje je pista 1.610 metara, a slijeću Airbus 321neo i Boeing 737 Max - poručio je Hadžić.
Podsjetio je i da četiri postojeća aerodroma u Bosni i Hercegovini imaju piste dužine do 2.000 metara, ali su ti aerodromi građeni u bivšoj Jugoslaviji. Danas, pod strožijim standardima, takve piste ne bi dobile dozvole za prijem određenih letjelica.
- Naš cilj nije let preko okeana. Cilj je povezivanje Bihaća sa evropskim destinacijama u radijusu do 1.500 kilometara – Istanbul, Kopenhagen, Madrid... Za to nam ova pista u prvoj fazi potpuno odgovara - rekao je Hadžić.
Na kraju, direktor JP Aerodrom Bihać je istakao kako su sve potrebne pripreme za dobijanje građevinske dozvole već završene i da nema razloga da se dozvola ne izda do jula.