Osim na ovo, revizori su skrenuli pažnju zbog isplate stimulacija, ugovora o radu na određeno vrijeme, kao i na to da su neki zaposlenici bez naknade obavljali poslove višeg radnog mjesta, zbog čega su ranije pokretane i tužbe.
Jedna od javnih nabavki koju su revizori izdvojili jeste ona za kupovinu naljepnica odobrenja boravka u Bosni i Hercegovini. Ugovor je vrijedan 48.000 eura, a Služba nije poštovala njegove odredbe imajući u vidu da bilo ugovoreno da će dobavljač iz Beograda ove naljepnice isporučiti u Sarajevo, ali su zaposlenici Službe zapravo išli u Beograd po naljepnice.
- Kao i prethodne godine, troškovi nabavke su uvećani za troškove putovanja zaposlenih osoba – navodi Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine u
revizorskom izvještaju.
Nadalje su izdvojili kupovinu pet specijaliziranih vozila procijenjene vrijednosti od 249.990 KM (49.998 KM po jednom vozilu), dovodeći u pitanje postojanje aktivne i pravične konkurencije.
Naime, Služba je provela istraživanje tržišta i prikupljanje informativnih ponuda, te je utvrđeno da je tržišna cijena za ono što je Služba tražila veća od onoga što su planirali platiti, a ipak su išli sa "svojom" cijenom u javnom pozivu. Stigle su im dvije ponude za isti model vozila, s tim da je jedna bila za dvije KM jeftinija od druge, po vozilu. Sklopljen je ugovor sa ovim jeftinijim, za 249.975 KM (49.995 KM po jednom vozilu).
- Kako su ponuđači nudili istu marku i model vozila i članovi su iste distributivne mreže za prodaju vozila u BiH, praksa pokazuje da konkurentnost u tim slučajevima ne postoji, što se potvrdilo iz same e-aukcije – upozorili su revizori.
Interesantno, ugovor su sa izabranim ponuđačem zaključili "dva dana prije nego što je ponuđač obaviješten o rezultatima postupka".
Kada je riječ o isplati
stimulacija, Služba za poslove sa strancima je prekoračila fond. Stimulacije nisu prelazile dozvoljeni pojedinačni iznos, ali su one isplaćene u većem ukupnom iznosu od dozvoljenog.
- Fond za stimulacije u Službi iznosio je 120.793 KM. Ukupno isplaćene bruto stimulacije u 2024. godini iznose 149.259 KM – precizirali su revizori.
Spore i što je Služba bez konkursa tokom godine angažirala četiri zaposlenika putem ugovora o radu na određeno.
Skrenuta je pažnja i na to da je šest zaposlenih obavljalo poslove drugog radnog mjesta višeg ranga u odnosu na ono na kojem su zaposleni, ali bez naknade.
- Jedan državni službenik je obavljao poslove šefa Kabineta direktora dok je pet viših stručnih saradnika obavljalo poslove upražnjenih radnih mjesta šefova terenskih centara Službe - piše u izvještaju.
Upozoreno je da posljedica mogu biti sudski sporovi, imajući u vidu da su tužbe po tom osnovu već podnošene. U jednoj se čak potražuje 36.500 KM razlike plaća.
- Prema dostavljenoj evidenciji postoji osam tužbenih zahtjeva u kojima je Služba tužena, a njihova vrijednost je 77.440 KM. U sedam od osam tužbenih zahtjeva tužioci potražuju naknadu razlike plaća za obavljanje poslova drugog radnog mjesta.
Pravna osnova za tužbe su rješenja direktora Službe kojima se određivalo da državni službenici obavljaju poslove drugog radnog mjesta višeg nivoa bez naknade. U vrijednosno najznačajnijem zahtjevu tužitelj od Službe potražuje razliku plaća u visini od 36.560 KM, radi obavljanja poslova drugog radnog mjesta po naredbi pretpostavljenog. Postupak je u toku i donesena je prvostepena sudska odluka kojom se Službi nalaže da, osim isplate razlike plaća sa zakonskim zateznim kamatama, nadoknadi i doprinose za PIO i zdravstvenog osiguranja. Služba je uložila redovni pravni lijek po kojem još nije donesena odluka – ukazali su revizori.
Ono što je utvrđeno jeste i da je sedam zaposlenih napredovalo, ali ne zato što su stekli viši stepen zvanja već na osnovu ekvivalencije ranije stečenog stručnog naziva novim nazivom, što ne može biti razlog napredovanja.